دانلود رایگان

انجمن دانلود

دانلود رایگان

انجمن دانلود

همه چیز از همه جا 2 ( ضرب المثل ، اندرزها ، احادیث و ...)

مولا علی (ع) می فرمایند : زندگی دو روز است ، روز اول به نفع تو و روز دوم علیه تو . روزی که به نفع توست مغرور نشو و روزی که علیه توست صبور باش . زیرا که عمر هردو کوتاه است

ملاصدرا می گوید: خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان اما به قدر فهم تو کوچک می شود و به قدر نیاز تو فرود می آید و به قدر آرزوی تو گسترده می شود و به قدر ایمان تو کارگشا می شود

ادمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشگل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از انچه هستند تصور میکند

یه یارو از یکی میپرسه ساعت چنده ؟ میگن:3 میگه: وای خدا دیوانه شدم از صبح تا حالا هر کی یه چیزی میگه

یه یارو میره تو صف نونوایی، شاطر نونوائی میگه: نون تا اینجا بیشتر نمی‌رسه، بقیه برن. ترکه میگه: ببخشید اگه میشه جمع‌تر وایسین نون به ما هم برسه

چرا میگن طرف مثل بچه خوابش برده در حالیکه بچه ها هر دو ساعت یک بار از خواب بیدار می شن و گریه می کنن؟ 2- چرا وقتی باطری کنترل تلویزیون تموم می شه دکمه های اونو محکمتر فشار میدیم؟ 3- چرا اگر به کسی بگید که در فضا میلیارد ستاره وجود داره باورش میشه ولی اگر بهش بگید رنگ دیوار خیسه خودش با دست امتحان می کنه تا مطمئن بشه؟ 4- چرا برای انجام مجازات اعدام با تزریق آمپول سمی، از سرنگ استریل استفاده می کنن؟


هر که خوبی کرد زجرش میدهند هر که زشتی کرد اجرش میدهند باستان کاران تبانی کرده اند عشق را هم باستانی کرده اند هرچه انسانها طلایی تر شدند عشق ها هم مومیایی تر شدند


خدایا! خانه قلب من کوچک است آن را چنان فراخ کن که پذیرای تو باشد خانه قلبم ویرانه است آن را مرمت کن تا در خور تو شود خانه قلبم آلوده است٬ آن را پاک و مطهر گردان عمیق ترین آرزوی من زمانی بر آورده می شود که تو همیشه وهمیشه در سرای قلبم ساکن شوی !....و من هر روزم را در حضور پر نور تو سپری کنم

یادمان باشد از امروز خطایی نکنیم گرچه در خود بشکنیم هیج صدایی نکنیم یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم

من آن گلبـــــرگ مغرورم که میمیرم ز بی آبـــــــــــی ولـی با خفت و خواری پی شبنــــــــــم نمـی گردم


عاشق عاشقی باش و دوست داشتن را دوست بدار ، از تنفر متنفر باش ، به مهربانی مهر بورز با آشتی آشتی کن و از جدایی جدا باش ......


یه دونه دوستت دارم چون 1 دونه ای 2 تا دوستت دارم چون دومیت وجود نداره 100 تا دوستت دارم چون 100 سال دیگه هم بگردم مثل تو پیدا نمی کنم

ویرانه نه آنست که جمشید بنا کرد ویرانه نه آنست که فرهاد فرو ریخت ویرانه دل ماست که با هرنگه تو صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ریخت


ویرانه نه آنست که جمشید بنا کرد ویرانه نه آنست که فرهاد فرو ریخت ویرانه دل ماست که با هرنگه تو صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ریخت

از خدا پرسیدم خدایا چطور میتوان بهتر زندگی کرد؟ خدا جواب داد گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر، با اعتماد زمان حالت را بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو، ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز، شکهایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن. زندگی همین است فقط اگر بدانید که چطور زندگی کنی

در شرایط دشوار زندگی مرد بزرگ به خود سخت میگیرد و مرد کوچک به دیگران

موج اگر می دونست که ساحل هیچ وقت دستشو نمیگیره... هرگزنفس نفس نمیزدبرای رسیدن

گفتی تاآخر دنیاباهاتم حالافهمیدم چراهمش میگفتی دنیادوروزه

زندگی 2 چیز به من آموخت : آرزوی مرگ و مرگ آرزو

زندگی سه چیز بیشتر نیست: 1- به اجباربه دنیاآمدن 2- باغم زیستن 3- باآرزومردن


امام حسین(ع): با بخیل رفاقت نکن زیرا او آنچه را که به آن بسیار نیازمند باشی به تو نخواهد داد.


پل سارتر : از همه اندوهگین تر کسی است که از همه بیشتر می خندد

وین دایر: این شمایید که به مردم می آموزید که چگونه با شما رفتار کنند

ناپلئون : من در جهان یک دوست داشته ام و آن خودم بوده ام

مارکز: هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند نگذران

کانت : چنان باش که به هر کس بتوانی بگویی مثل من رفتار کن

چارلی چاپلین : خوشبختی فاصله این بدبختی است تا بدبختی دیگر


واسه گلی خاک گلدون باش که اگه به آسمون هم رسید یادش باشه ریشش کجاست

اگر حلقه عشق از طلاست ، حلقه دوست از وفاست

در رفاقت با وفا بودن شرط مردانگی است / ورنه با یک استخوان صد سگ رفیقت می شوند

خداوندا! اگر بخواهم آنچه در ذهن دارم با تو بگویم، هزاران جلد کتاب می شود ولی آنچه در دل دارم یک جمله بیش نیست: دوستت دارم


یارو سربازی میره وقتی برمیگرده بابا و داداشش رو میبینه که با کلی ریش جلوی در هستند میزنه زیر گریه ومیگه من طاقت دارم بگین چی شده باباش میگه کره خر چرا ریش تراشوبا خودت برده بودی

زندگی مثل پیاز است که هر برگش را ورق بزنی اشکتو در می یاره

لبخند بهانه ای است برای زنده ماندن لحظه هایت سرشار از این بهانه

انسان با سه بوسه تکمیل می شود 1-بوسه مادر که با آن با یه عرصه خاکی می گذاری 2- بوسه عشق که یک عمر با ان زندگی می کنی 3- بوسه خاک که با ان با به عرصه ابدیت می گذاری

زندگی فرصت بس کوتاهیست...تا بدانیم که مرگ... آخرین نقطه پرواز پرستو ها نیست...مرگ هم حادثه است...مثل افتادن برگ که بدانیم پس از خواب زمستانی خاک... نفس سبزبهاری جاریست

مهم نیست قشنگ باشی ،قشنگ اینه که مهم باشی حتی برای یک نفر

مرد آمد و دردی به دل عالم شد از روز ازل قسمت زن ها غم شد در دفتر خاطرات حوا خواندم جانم به لبم رسید تا آدم شد

از همه چیز گذشتن و به همه چیز رسیدن مهم نیست . مهم از چه گذشتن و به چه رسیدن است

بچه که بودم فقط تا 10 بلد بودم بشمارم .دنیا 10تا بیشتر نبود.از بابا 10تا بستنی می خواستم.مامان رو 10 تا بیشتر دوست نداشتم.ولی حالا نمی دونم که ته دنیا کجاست .اخر دوست داشتن چقدره.فقط اینو می دونم که به اندازه ی 10 تای بچگیم دوستت دارم

رو سنگ قبرم بنویس اینجا مجال گریه نیست ... هرکی می خواست گریه کنه بهش بگو اون دیگه نیست

یارو به رفیقش می گه من یه تمساح پیدا کردم چیکارش کنم؟ میگه ببرش باغ وحش. فردا رفقیش می گه بردیش؟ می گه : آره . تازه امشب هم می خوام ببرمش سینما

یه روز یه میخ میره توپای یک آدم خسیس با چکش می زن میره تو تا خونش در نیاد .

یارو نماز قضاش زیاد بوده زیر جا نمازش کاربن میذاره.

یارو میره جوراب بخره توش فوت میکنه ببینه سوراخه یا نه!

یکبار به یک گربه میگن مدرک تحصیلی ات چیست میگه پیش پیش دانشگاهی

شب عید فطر همه خسیس ها بیرون خوابیده بودن ازشون می پرسن چرا بیرون خوابیدین میگن واسه اینکه پول فطرمون بیفته گردن شهرداری

در پارکینگ خاطراتم چشماتو پارک کردم,بعدش هم دلت رو پنچر کردم تا از دلم نری

شیطان اندازه یک حبّه قند است
گاهی می افتد توی فنجانِ دلِ ما
حل می شود آرام آرام بی آنکه اصلا ً ما بفهمیم
و روحمان سر می کشد آن را ، آن چای شیرین را ، شیطان زهرآگین دیرین را/ آن وقت او خون می شود در خانه تن
می چرخد و می گردد و می ماند آنجا

میدونی که چه موقع می فهمی دنیا دو روزه؟ وقتی که اونی که دوستش داری بهت بگه تا آخر دنیا باهاتم

هیچ کس اشکی برای ما نریخت هر که با ما بود از ما می گریخت چند روزی هست حالم دیدنیست حال من از این و آن پرسیدنیست گاه بر روی زمین زل می زنم گاه بر حافظ تفاءل می زنم حافظ دیوانه فالم را گرفت یک غزل آمد که حالم را گرفت: ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

میدونم میتونی قلبمو آتیش بزنی اما نزن...میدونم میتونی بری و منو تنهام بزاری اما نزار...میدونم میتونی بریو باکس دیگه‌ای دوست شی اما نشو...میدونم میتونی جواب منو ندی اما بده...میدونم میتونی نابودم کنی اما نکن

عشق با غرور زیباست ولی اگر عشق را به قیمت فرو ریختن دیوار غرور گدایی کنی... آن وقت است که دیگر عشق نیست... صدقه است

ستاره بخت هیچ کسی شوم نیست، این ما هستیم که آسمان را بد تعبیر میکنیم.



آیا میدانید؟!

میدانید چرا ناپلئون همیشه از کمر بند قرمز استفاده میکرده و این که حکمت کمربند ناپلئون چیست ، این سوال برای خیلیها پیش آمده و جواب آن فقط یک جمله است : از کمربند قرمز استفاده میکرده تا از افتادن شلوارش جلوگیری کند

چرا روی آدرس اینترنت به جای یک دبیلیو، سه تا دبیلیو می‌گذارند؟ چون کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه

آخرین دندانی که در دهان دیده می‌شود چه نام دارد؟ دندان مصنوعی

چطور می‌شود چهارنفر زیر یک چتر به‌ایستند و خیس نشوند؟ وقتی هوا آفتابی باشد این کار را انجام دهند

اگر سر پرگار گیج برود چه می‌کشد؟ بیضی

چرا لک‌لک موقع خواب یک پایش را بالا می‌گیرد؟ چون اگر هر دو را بگیرد، می‌افتد

چرا دود از دودکش بالا می‌رود؟ چون ظاهرا چاره دیگری ندارد

فرق باطری با مرد چیست؟ باطری اقلا یک قطب مثبت داره ولی مرد هیچ چیز مثبتی نداره

اختراعی که برای جبران اشتباهات بشر درست شده چیست؟ طلاق

ناف یعنی چه؟ ناف نمره صفری است که طبیعت به شکم بی‌هنر داده است

خط وسط قرص برای چیه؟ برای اینکه اگه با آب نرفت پایین با پیچ‌گوشتی بره

اگه یه نقطه آبی روی دیوار دیدید که حرکت می‌کند چیست؟ مورچه‌ای است که شلوارلی پوشیده

چرا بعضیها با دو دستشان دست می‌دهند؟ چون فرق دست راست و چپشونو بلد نیستند

چرا فیل از «سوراخ سوزن» رد نمی‌شه؟ برای اینکه ته دمش «گره» داره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد